DIENSTEN

In onze assistentiewoningen woont u zelfstandig, zoals thuis met dat verschil dat u steeds op iemand beroep kan doen mocht dit nodig zijn. Wij zorgen ervoor dat wanneer ondersteuning nodig is deze ook geboden wordt. Onze dienstverlening vertrekt dan ook vanuit de visie “levensbestendig wonen”.

In onze dienstverlening onderscheiden wij de basisdienstverlening, de dienstverlening à la carte en de extra diensten.

BASISDIENSTVERLENING

De basisdienstverlening behoort tot de dagelijkse service en is verplicht in het kader van de erkenning als assistentiewoning. De basisdienstverlening is dan ook een standaardpakket, tot onze service behoort:

  • De beschikbaarheid van de woonadviseur
  • De organisatie van de permanentie en de crisis- en overbruggingszorg
  • De toegangscontrole en gebruik van het oproepsysteem
  • Het gebruik en onderhoud van de gemeenschappelijke ruimten
  • De organisatie van evenementen en ontspanningsactiviteiten
  • Plaatsbeschrijving bij in- en uittrede
  • Woningadvies
  • De verzekering van de gemeenschappelijke delen

DIENSTVERLENING OP MAAT

Naast de basisdienstverlening kan u onze dienstverlening personaliseren. Alle bijkomende diensten zijn vrijblijvend, u kan hiervoor terecht bij de woonadviseur. Bijkomende diensten kunnen per pakket of afzonderlijk afgenomen worden.

Tot deze diensten behoren onder meer:

  • Maaltijden- en drankenservice
  • Poetsdienst en ondersteuning huishoudelijke activiteiten
  • Wasserette en strijkdienst
  • Boodschappendienst
  • Herstellingsdienst
  • Apotheekservice
  • Postbedeling
  • Ophaling huisvuil

Het aanbod aan diensten is niet limitatief, wij bieden een aanbod op elke vraag.

HET DIENSTENPLATFORM

Met het dienstenplatform bent u helemaal voor op de tijd. Bovendien is het platform makkelijk in gebruik: via een tablet kan u héél wat informatie consulteren, diensten bestellen en afspraken vastleggen.
Het is een symbool van uw autonomie!

Met het dienstenplatform kan u onder meer:

  • Informatie m.b.t de residentie raadplegen (vb menu, kalender evenementen,..)
  • Afspraken maken met huisdokter, kapper, pedicure, manicure, schoonmaak,..
  • Bestellingen plaatsen (apotheek, boodschappen, …)
  • Uw maandelijkse factuur raadplegen
  • Een persoonlijke kalender bijhouden
  • In communicatie treden met de woonadviseur en mederesidenten
  • Lokaal en nationaal nieuws volgen, weerbericht opvragen, radio luisteren, etc.

Maar daar bovenop kan ook een persoon door u aangesteld toegang krijgen tot het dienstenplatform. Deze persoon kan dan samen met u opvolgen of bijvoorbeeld bepaalde bestellingen werden geplaatst of niet, of de huisarts is langs geweest of de kapotte lamp werd vervangen etc.